Skip to Content

توصیه های سحری

توصـيـه‌هـاي سـحـري

1.وعده سحري، معادل ناهاري است كه در روزهاي عادي مي‌‌خورديد؛ يعني انواع غذاهاي برنجي را مي‌توانيد در اين وعده بگنجانيد.

2.مي‌توانيد 10 تا 12 قاشق غذاخوري برنج پخته (البته كمي ‌چرب‌شده با روغن زيتون يا روغن كانولا) را همراه انواع خورش‌هاي سنتي در اين وعده ميل كنيد.

3.خوردن سالاد در اين وعده، بخشي از آب مورد نياز بدنتان را تامين خواهد كرد و البته بهتر است که چاشني آن، آبليموي تازه يا سركه بالزاميك و روغن زيتون باشد.

4.اگر جزو آنهايي هستيد كه در اين وعده اشتهاي كمي دارند، بهتر است حجم مختصري از غذاهاي پركالري و البته مغذي را براي اين وعده انتخاب كنيد؛ مانند حليمي ‌كه با كمي ‌كره و دارچين طعم‌دار شده است.

5.خوردن مخلوط ميوه‌هاي فصل با لبنياتي مانند شير و ماست يکي از گزينه‌هاي مناسب براي شروع اين وعده است تا اشتهايتان براي خوردن سحري بيشتر شود.

6.مصرف نوشابه‌هاي گازدار و غذاهاي شور و پرادويه‌اي مانند انواع فست‌فودها را در اين وعده به کلي فراموش کنيد تا در طول روز دچار تشنگي نشويد.

7.بهترين نوشيدني براي جلوگيري از تشنگي در طول روز‌هاي روزه‌داري، آب است که البته مي‌توانيد آن را با كمي ‌آبليموي تازه طعم‌دار كنيد.

8.از مصرف سير، پياز و حتي سبزي خوردن در اين وعده بپرهيزيد تا بوي دهانتان براي اطرافيان، آزاردهنده نباشد.

 



شنبه یک شنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
باکلام محلی 06:27
خبر سراسری 08:00
مشارکتی آب 08:45
پیام اترک 1 08:50
شنبه یک شنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
سحرخیزان 02:30
قرآن و اذان صبح 03:28
سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه 11:00
آرم استیشن 11:02
سریال ( تکرار ) 11:05

اوقات به افق :  بجنورد


اذان صبح 03:26
طلوع آفتاب 05:20
اذان ظهر 12:43
غروب آفتاب 20:05
اذان مغرب 20:26
نیمه شب 00:03