Skip to Content

روزه خود را با قندهای مصنوعی افطار نکنید

روزه خود را با قندهای مصنوعی افطار نکنید

روزه خود را با قندهای مصنوعی افطار نکنید

مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: روزه خود را با قندهای مصنوعی و غذاهای سرد افطار نکنید.

نسرین علیزاده اظهار کرد: بهتر است روزه را باخرما، عسل، کشمش و یا یک قند طبیعی دیگر افطار کرد.

وی افزود: با توجه به کوتاهی طول شب در فصل تابستان، بهتر است روزه داران پس از صرف یک افطار ساده و سبک شام میل کنند و تا پیش از خوابیدن دو لیوان چای کم رنگ، یک لیوان شیر و حداقل دو عدد میوه به ویژه سیب با پوست مصرف کنند.

علیزاده ادامه داد: مصرف غذاهای سبک حاوی سبزیجات مانند سوپ کلم، گل کلم، سیب زمینی، کرفس، کلم بروکلی، نخود فرنگی و هویچ و نان و پنیر وگردو، کره و عسل و تخم مرغ آب پز برای افطار بسیار مناسب و مفید است.

وی نسبت به مصرف غذاهای آماده، فست فودها و نوشیدنی‌های بی ارزش صنعتی هشدار داد، عنوان کرد: در این ماه بهتر است غذاهای سرخ شده مصرف نشود زیرا علاوه بر افزایش چربی خون، زمینه سوء هاضمه، ورم معده و اختلال در وزن و تشنگی فراهم می‌شود.

منبع : ایسنا