Skip to Content

شکایت کتبی از سوی رانندگان تنها راهکار مبارزه با بارنامه فروشی

شکایت کتبی از سوی رانندگان تنها راهکار مبارزه با بارنامه فروشی

شکایت کتبی از سوی رانندگان تنها راهکار مبارزه با بارنامه فروشی

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان شمالی گفت: شکایت کتبی از سوی رانندگان تنها راه حل مبارزه با بارنامه فروشی است.

سعید سبحانی در پاسخ به گلایه برخی از رانندگان مبنی بر اینکه یکی از شرکت های باربری حمل و نقل کالا در بجنورد از پرداخت به موقع کالا خودداری می کند و آن ها مجبور به فروختن بارنامه برای دست یابی به بخشی از کرایه های خود می شوند، افزود: رانندگان زمانی‌که می بینند یک شرکت باربری از پرداخت به موقع کرایه ها سرباز می زند باید از حمل کالاهای آن شرکت خودداری کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اگر امر بارنامه فروشی درست باشد آن ها باید از فروش بارنامه ها خودداری کنند چرا که این امر موجب چاق تر شدن دلال می شود.

سبحانی اظهار کرد: در صورتی‌که راننده نسبت به این موضوع در اداره کل راهداری و حمل و نقل پایانه ها امر شکایت کتبی را انجام دهد طی یک هفته تا 10 روز به شکایت وی رسیدگی می شود.

وی بیان کرد: با ارسال این شکایت نامه، از شرکت باربری مذکور درخواست می شود تا توضیحات لازم را ارائه دهد و اگر حق با راننده بود آن شرکت موظف به پرداخت کرایه های این افراد است.

سبحانی خاطرنشان کرد: تا زمانیکه هیچ شکایتی به این اداره کل ارسال نشده باشد، اداره کل راهداری و حمل و نقل پایانه نمی تواند به این قضیه ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: اگر موضوع بارنامه فروشی حقیقت داشته باشد رانندگان نمی توانند به حقوق واقعی خود دست پیدا کنند.

منبع : ایسنا